Signicat bereikt mijlpaal van 1 miljard transacties ondersteund door sterke omzet

Geplaatst op 15 maart 2023
Signicat bereikt mijlpaal van 1 miljard transacties ondersteund door sterke omzet

Signicat, de pan-Europese leider in Digitale Identiteit, kondigt haar transactieresultaten en substantiële groei aan voor het fiscale jaar 2023, waarmee zij haar wereldwijde positie in de digitale identiteitssector herbevestigt.

In 2023 behaalde Signicat opmerkelijke financiële resultaten en overschreed het de grens van 1 miljard NOK omzet, wat gelijk staat aan 90 miljoen euro. Daarnaast faciliteerde het bedrijf meer dan 1 miljard transacties via zijn digitale identiteitsplatform, wat neerkomt op een toename van het aantal transacties met meer dan 25% ten opzichte van 2022, waarmee het zijn leidende positie in de sector consolideerde. Met een wereldwijd bereik bedient Signicat meer dan 13.000 klanten in 44 landen, waaronder wereldwijde entiteiten in de financiële sector, betalingen en portemonnees, verzekeringen, mobiliteit en overheidsorganisaties. Het bedrijf is onlangs opgenomen in de Financial Times 1000-lijst van snelst groeiende bedrijven in Europa voor het jaar 2024 en voor de 3e keer sinds 2021. Deze resultaten onderstrepen Signicat’s visie om oplossingen te bieden die voldoen aan de evoluerende behoeften van toonaangevende logo’s in veel verschillende verticale sectoren, waardoor haar reputatie als de voorkeurskeuze voor veilige en naadloze digitale identiteitsdiensten verder wordt versterkt.

Streven om waarde te creëren

“Ons streven om waarde te creëren voor onze klanten door fraude sterk terug te dringen en hun digitale klantconversie te verhogen met efficiëntere, snellere en veiligere digitale identiteitsprocessen, blijft intact. We creëren unieke waarde door te zorgen voor snelle en veilige klantverificatie en KYC, en door best-in-class onboarding, orkestratie, authenticatie en digitale ondertekening voor onze klanten te stimuleren”, zegt Asger Hattel, CEO van Signicat.”We zijn er erg trots op dat we de grens van 1 miljard NOK aan inkomsten hebben overschreden. 2023 was voor ons een jaar met talrijke zakelijke en technologische mijlpalen. We hebben ook een Total Economic ImpactTMstudie laten uitvoeren door Forrester Consulting, waaruit bleek dat we een ROI van 303% leveren aan onze klanten en de fraudekosten met 75% verlagen”, voegt hij eraan toe.

Het bedrijf heeft met name een aanzienlijke groei doorgemaakt in de verschillende transactiecategorieën, met een stijging van ongeveer 20% in elektronische ondertekening en een stijging van meer dan 25% in identiteitscontrole en authenticatie, als gevolg van een gestage groei in het hele bedrijf.

Introductie nieuwe producten

Wat technologie betreft, verstevigt Signicat zijn positie als koploper op het gebied van digitale identiteit, met een breed product- en oplossingenaanbod. Het bedrijf introduceerde nieuwe producten op het gebied van orkestratie, zoals Signicat Mint, een no-code platform voor het ontwerpen, bouwen en implementeren van digitale identiteitsprocessen in een no-code visuele editor. Vandaag de dag is Signicat al een van de Europese leiders op het gebied van deskundige begeleiding en orkestratie van onboardingprocessen, wanneer de zaken complex zijn voor klanten en de eisen uniek zijn. Dit gebeurt allemaal via het Riskflow en – binnenkort – Instantflow oplossingenportfolio. Met zijn no-code benadering vult Signicat Mint de andere oplossingen op het gebied van onboarding en risicobeheer perfect aan, en over het geheel genomen is Signicat nog nooit zo sterk geweest op dit gebied.

Op dezelfde manier introduceerde Signicat haar nieuwe Dashboard als een centraal toegangspunt voor al haar klanten, waardoor zij toegang krijgen tot alle oplossingen van Signicat en producten kunnen configureren zoals MobileID, een mobiele identiteits- en authenticatieoplossing die kan worden geïntegreerd in elke mobiele app en voor hoogwaardige transacties.

Groeiende bezorgdheid over fraude

Gezien de toename en de groeiende bezorgdheid over fraude in alle gereguleerde sectoren, is Signicat van plan om in 2024 nieuwe tools te lanceren en hun oplossingen nog verder te verbeteren om fraude te detecteren vanaf de eerste fasen van de processen van hun klanten. Binnen de huidige frontend platforms, zoals hun MobileID-platform of webportals, maar ook de in-house QES-technologieën in Signicats portfolio zijn er grote mogelijkheden voor nieuwe sterke waardeproposities voor klanten.

“Het is interessant voor ons om te zien hoe AI het afgelopen jaar een trend is geworden door de algemene toegankelijkheid, vooral omdat we er al jaren mee werken voor bijvoorbeeld het detecteren van fraudegedrag. Op dezelfde manier werken we nog steeds met GenAI op verschillende gebieden binnen het bedrijf. Het zit in het DNA van Signicat om zowel de huidige uitdagingen van haar klanten als die van de toekomst aan te gaan”, zegt Thijs Vink, Chief Continental Europe bij Signicat.

Het bedrijf onthult dat dit jaar gekenmerkt zal blijven door belangrijke aankondigingen. Signicat integreert nu meer dan 35 elektronische identiteiten (eID’s) in heel Europa en is nog maar een paar weken verwijderd van het feit dat het sinds SPID in september 2023 opnieuw de eerste internationale aggregator is die een nieuw Europees e-identiteitssysteem aanbiedt, buiten het huidige land van herkomst, en lanceert daarnaast nieuwe oplossingen die voldoen aan de veranderende behoeften van de gereguleerde sectoren. Vooruitkijkend naar 2024 blijft Signicat toegewijd aan het verleggen van de grenzen van innovatie, in het bijzonder op het gebied van orkestratie, terwijl het bedrijf voorop blijft lopen in het vormgeven van de toekomst van digitale identiteit voor een vertrouwde digitale wereld.





Vergelijkbare berichten

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopzuid-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: