De week van Linda Rooij

Geplaatst op 26 augustus 2025
Linda Rooij

Het werk voor een ondernemer gaat altijd door. Het begin van een week waarin weer doelen bereikt kunnen worden. Welke ambities hebben ondernemers? Hoe ziet hun weekagenda eruit deze ochtend? Waar verheugen ze zich op? Vandaag duiken we in de week van Linda Rooij, grafisch vormgever (ZZP) bij studio Rooijaal.

Naam: Linda Rooij
Bedrijf: studio Rooijaal, grafische vormgeving
Functie: grafisch vormgever (ZZP)
Hobbys’: Films, Lowlands, Lekker wandelen door Rotterdam, nieuwe tentjes ontdekken
Website: www.studiorooijaal.nl

Waarin onderscheiden jullie je?

Met de studio ontwikkel ik logo’s, websites en bedrijfsvideo’s. Ik richt me hierbij op de Grown-up ondernemer. Sowieso ontwikkelt iedere vormgever/ ontwerper op z’n eigen manier, maar waarin je je echt kan onderscheiden als zzp’er is; hoe ga je om met dingen die misgaan, hoe benader je je opdrachtgever, hoe snel ben je in het oplossen, wat is je houding naar je klant als dingen misgaan… daarin kan je je echt onderscheiden, zelfs op een manier waarbij de klant amper het gevoel heeft gehad dat er iets gaande was.

Wat vind jij als ondernemer het mooiste van je vak?

Als eerste de reactie van de opdrachtgever, bv. YESS, dit is top en precies hoe ik het bedoeld heb!! De trots waarmee je een bedrijf verder kan helpen. En als tweede kan ik ook superblij worden als ik een halve dag heb zitten blokken op iets wat ik moet toevoegen of aanpassen aan een website. Het lukt maar niet en opeens… YESSS!!

Waar wil je over 5 jaar na nu staan, als ondernemer?

Over 5 jaar zijn we nòg verder met A.I. Ik denk dat heel mijn werk veranderd is tegen die tijd, als je nu niet inspringt met de ontwikkelingen eindig je straks net als Nokia, die niet op tijd meeging met de smartphonerevolutie. Maar verder kan ik alleen maar hopen dat ik nog steeds met zoveel plezier dit werk mag doen.

Noem eens 1 afspraak die je voor de komende week in de agenda hebt staan. 

Ik heb o.a. een belafspraak met Milton, hij wordt straks in oktober onze keynote spreker tijdens een lunchevenement in Rijswijk. Dit organiseer ik samen met 2 andere MKB-ambassadeurs Cathy en Lars. Dit evenement gaat over (je) medewerkers die onzichtbaar in de schulden zitten.

En waarom?

Het is superbelangrijk om signalen van je medewerkers op tijd te signaleren. Het kan echt iedereen overkomen. Met dit evenement hopen we die onzichtbaarheid meer aan de oppervlakte te krijgen. Tijdens dit evenement neemt Milton ook een ervaringsdeskundige mee.

Tot slot: welke ondernemerstip zou jij met iedere lezer willen delen?

Focus niet alleen op omzet, maar vooral op waardecreatie. Veel ondernemers jagen meteen op zoveel mogelijk klanten of inkomsten, maar vergeten dat duurzame groei meestal komt door het écht oplossen van een probleem voor je doelgroep. Als je klanten voelen dat jij hun leven of bedrijf beter maakt, komen omzet en loyaliteit vanzelf.

Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal?

Laat het ons weten via nieuwsberichten@kijkopzuid-holland.nl of via onze handige nieuwsmodule.

Nieuws aanleveren

Zoeken naar: