Heb jij je strategie al klaar?
Hallo Sales Manager; heb je je strategie voor de komende contractbesprekingen met je huidige of potentiële klant al scherp?
Ik heb in het verleden te vaak gezien dat er gewacht werd op het initiatief van de klant.
Dan loop je achter de feiten aan.
De klant is dan al klaar met de budgettering, de behoeftebepaling en de bijbehorende KPI’s. Als jij op dat moment nog iets wil veranderen, roept dat vooral irritatie op!
Wanneer begin je dan wél? Kort gezegd; op het moment dat je de handtekening zet onder het huidige contract. Vanaf dat moment begin je met bepalen van de strategie voor de volgende onderhandelingen – zeker als je de prijzen en of marge wil gaan verbeteren.
Als een goede consultative seller bereid je je klant voor op veranderingen: prijsontwikkelingen, innovaties, upsellmogelijkheden, of marktverschuivingen.
Juist bij prijsverhogingen, maar ook in andere situaties, blijft het cruciaal dat je voortdurend de meerwaarde van jouw propositie benadrukt.
Inzicht in het koopproces en de timing van je klant blijft cruciaal om je strategie effectief te kunnen plannen én uitvoeren!
#newbusiness #salesstrategie #accountwinst #b2bsales
Wil je sparren of heb je hulp nodig? Stuur me gerust een bericht of bel me, dat kost geen geld, alleen tijd.